سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است؟

نظر


امروزه چاپگرها در مدل ها و کارکردهای متفاوتی به فروش می رسند و هر کدام برای کار خاصی مناسب هستند. ویژگی ها و قابلیت های مختلف افراد را هنگام انتخاب چاپگر سردرگم می کند. اگر به دنبال چاپگری برای مصارف خانگی هستید و می خواهید بدانید کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است، در ادامه مقاله به این سوال پاسخ داده خواهد شد.

پرینتر جوهرافشان یا پرینتر لیزری؟

به منظور انتخاب چاپگر مناسب برای منزل خود، قبل از انجام هر کاری، باید با عملکرد آنها آشنا شوید. اپسون یا اچ پی، کانن یا برادر، صرف نظر از برند، چاپگرها از نظر کارایی به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند. قبل از اینکه چاپگر لیزری و چاپگر جوهرافشان را تعریف کنیم، ابتدا به این سوال پاسخ دهید که چاپگر برای چیست؟

آیا می خواهید از آن برای چاپ عکس و فرم های گرافیکی استفاده کنید یا می خواهید اسناد و متن های کاری را بایگانی کنید؟ اگر پاسخ شما چاپ عکس است، دور پرینتر لیزری را خط قرمز بکشید.

زیرا پرینترهای جوهرافشان هستند که عکس ها و تصاویر گرافیکی را با بهترین کیفیت ممکن به صورت رنگی چاپ می کنند. البته برای چاپ اسناد و متون با کیفیت قابل قبولی می توان به چاپگر جوهرافشان اعتماد کرد اما به طور کلی پرینترهای جوهرافشان مشکل اصلی در زمینه چاپ عکس هستند. می پرسید چاپگر جوهر افشان چیست؟ برای انجام فرآیند چاپ، شرکت های جوهر افشان جوهر را از طریق یک سری نازل های کوچک در سر چاپگر به شکل قطرات بسیار کوچک روی کاغذ به داخل کارتریج می پاشند.

دسته دوم پرینترهای لیزری هستند که اسناد و متون را با بهترین کیفیت چاپ می کنند. بنابراین، اگر دانشجو یا حسابدار هستید و به دنبال چاپگری برای چاپ دفترچه و اسناد خود هستید، پرینترهای لیزری بهترین انتخاب برای شما هستند.

یکی دیگر از عواملی که هنگام جستجوی عملکرد چاپگر باید در نظر گرفت قیمت است. اگر برای تخمین قیمت پرینترها به مغازه ها مراجعه کرده باشید، متوجه می شوید که چاپگرهای جوهرافشان بسیار ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند. این تفاوت قیمت در نگاه اول بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسد و باعث فروش بیشتر پرینترهای جوهرافشان می شود.

اما آنچه برای چاپ جوهر افشان استفاده می شود یعنی کارتریج جوهر شامل چنین قوانینی نمی شود و قیمت پایینی هم ندارد. به عبارت دیگر، هزینه خرید کارتریج جوهر حدود یک چهارم هزینه چاپگر است. علاوه بر این، کارتریج های جوهر از نظر اندازه و ظرفیت محدود هستند و نمی توان آنها را دوباره پر کرد.

اگرچه هزینه پرینتر های لیزری بالا است، اما هزینه کارتریج آنها مناسب است و می توانید پس از پر کردن مجدد کارتریج در زمانی که جوهر تمام شد، دوباره از آنها استفاده کنید.

آیا به چاپگر تک رنگ یا رنگی نیاز دارید؟

پس از اینکه چاپگر خود را بر اساس عملکرد انتخاب کردید، باید به یک سوال دیگر پاسخ دهید، پاسخ به این سوال نیز به نیاز شما به چاپگر بستگی دارد.

اگر می دانید که همیشه از چاپگر خود برای چاپ بروشورها و اسناد سیاه و سفید استفاده می کنید و هرگز نیازی به چاپ رنگی ندارید، یک چاپگر تک رنگ انتخاب کنید.

اما اگر نمی خواهید از نظر چاپ محدودیت داشته باشید، بهتر است برای خرید چاپگر رنگی منزل خود پول بیشتری صرف کنید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

آیا باید چاپگر یکبار مصرف یا چند منظوره را انتخاب کنم؟

چاپگرهای تک کاره چاپ می کنند، در حالی که چاپگرهای چند کاره علاوه بر چاپ، دارای عملکردهایی مانند اسکن، فکس و کپی هستند. اگر احساس می کنید که می توانید از این عملکردها در حین استفاده از چاپگر استفاده کنید و کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، چاپگری با سه یا چهار کارکرد را انتخاب کنید. در غیر این صورت، بهتر است هزینه اضافی برای این توابع پرداخت نکنید.

با انتخاب یک چاپگر چندکاره، در هزینه ها صرفه جویی زیادی می کنید و نیازی به خرید دستگاه جدید و حجیم ندارید. اما به خاطر داشته باشید که کیفیت کپی، فکس و اسکن در پرینترهای چندکاره به کیفیت هر دستگاه بستگی ندارد. همچنین اگر یکی از این قطعات خراب شود، ممکن است در استفاده از چاپگر دچار مشکل شوید.

هنگام سفارش چاپگر خانگی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

جدای از عملکرد، قیمت و ثبات برند، عوامل کلی و رایجی نیز وجود دارد که باید هنگام خرید چاپگر در نظر بگیرید.

پس از انتخاب چاپگر مورد نیاز خود، از فروشنده بپرسید که سرعت چاپ این دستگاه چقدر است. این ویژگی چاپگر که به عنوان ppm شناخته می شود، به شما می گوید که چاپگر می تواند در یک دقیقه چند چاپ رنگی یا سیاه و سفید انجام دهد. به طور کلی سرعت متوسط ??چاپ سیاه و سفید یا سیاه و سفید 15 تا 20 برگ در دقیقه و چاپ رنگی 10 تا 15 برگ در دقیقه است. اکثر فروشندگان به کاربران چاپگرهای خانگی توصیه می کنند که زیاد به این عامل توجه نکنند زیرا باعث افزایش هزینه دستگاه می شود.

فاکتور دیگری که باید در نظر بگیرید dpi یا وضوح است. هر چه این عدد بیشتر باشد، کیفیت و وضوح اسناد و تصاویر چاپ شده بالاتر است.

نکته دیگر توجه به ظرفیت دستگاه و حجم کاری ماهانه است که به این معناست که چاپگر در ماه چقدر کار می کند. پس اگر حجم کاری شما زیاد است به این ویژگی توجه کنید. توجه داشته باشید که می توانید بیش از ظرفیت ماهانه چاپگر استفاده کنید، اما در دراز مدت به قطعات داخلی آسیب می رساند.

وای فای و پرینت دو طرفه را فراموش نکنید، این ویژگی ها فرآیند چاپ را آسان کرده و در هزینه صرفه جویی زیادی می کند.

معرفی بهترین پرینترهای خانگی 2019

در ادامه این مطلب  آوافرهنگ به معرفی بهترین پرینترهای خانگی در سال 2019 می پردازیم تا با آشنایی با این نوع چاپگر بهترین و صحیح را انتخاب کنید.

HP Tae LaserJet Pro M479fdw

چاپگر M479 اگرچه در گروه لیزر قرار می گیرد، اما عملکردی مشابه چاپگر جوهرافشان دارد و عکس ها را با کیفیت بالایی چاپ می کند. سرعت چاپ سیاه و سفید و رنگی این چاپگر بسیار سریع بوده و به 27 صفحه در دقیقه می رسد. چاپگر M479 قابلیت چاپ چهارگانه و همچنین اسکن، کپی و فکس را دارد. این چاپگر با بهره مندی از چاپ دو طرفه اتوماتیک و شبکه بی سیم در رده پرینترهای گران قیمت قرار می گیرد. ظرفیت ماهانه این چاپگر 50000 برگ در ماه می باشد.

HP Color LaserJet Pro M254dw

یک چاپگر لیزری رنگی تک کاره اسناد و عکس ها را با بهترین کیفیت ممکن چاپ می کند. در نظر بگیرید که به دنبال چاپگری برای مصارف خانگی هستید، بنابراین احتمالاً برای مدت طولانی از آن استفاده نخواهید کرد. با چاپگر M254dw مهم نیست آخرین بار چه زمانی از آن استفاده کرده اید، وقتی دکمه پاور را فشار دهید، دستگاه بدون هیچ مشکلی برای شما کار خواهد کرد. سرعت سیاه و سفید و رنگی این چاپگر 21 صفحه در دقیقه است و از شبکه های بی سیم و چاپ دو طرفه خودکار پشتیبانی می کند. وزن چاپگر M254dw حدود 17 کیلوگرم است که برای چاپگر خانگی سنگین به حساب می آید.

Sedulur HL-L2350DW

اگر به دنبال چاپگر اسناد مقرون به صرفه هستید، Brother HL-L2350DW را توصیه می کنیم. برای دانشجویان و افرادی که فقط از چاپ سیاه و سفید استفاده می کنند، این چاپگرها انتخابی عالی هستند. سینی کاغذ چاپگر Brother HL-L2350DW دارای ظرفیت 250 برگ است و از شبکه بی سیم نیز پشتیبانی می کند. با وزن تا 7 کیلوگرم و اندازه جمع و جور، به راحتی می توان آن را روی قفسه یا میز کتابخانه قرار داد. این پرینتر لیزری دارای سرعت چاپ سیاه و سفید تا 30 صفحه در دقیقه است.

Epson True Color P600

یکی از بهترین چاپگرهای جوهرافشان از برند اپسون که با 9 رنگ جوهر تصاویری با رنگ های روشن و جذاب تولید می کند. اما همین کیفیت بالا در چاپ رنگی باعث می شود سرعت چاپ این چاپگر 6 صفحه در دقیقه باشد که نسبت به مدل های مشابه کمتر است. کیفیت یا وضوح چاپ این چاپگر 1440*5760 می باشد.

Pixma iP110 کانن

چاپگر کوچک و جمع و جور Canon Pixma iP110 با عملکرد مناسب و قیمت مناسب، قابلیت اسکن یا کپی ندارد. اما به انجام کار چاپ با کیفیت عالی کمک می کند. اندازه و ابعاد این چاپگر به شما این امکان را می دهد که به راحتی آن را از اتاقی به اتاق دیگر حمل کنید یا از خانه خارج کنید. سینی کاغذ این چاپگر جوهرافشان تقریباً 50 برگ ظرفیت دارد و سرعت چاپ سیاه و سفید و رنگی به ترتیب 6 و 9 برگ در دقیقه است.