سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و ابتدایی ترین روش استفاده از جاروبرقی

نظر


جاروبرقی یکی از ابزارهای مرتبط با سلامتی است و به نظافت منزل کمک می کند. اما ابزاری که خانه را تمیز می کند و خانه و سایر چیزها را نگهداری می کند و ابزارهای مختلف نیاز به نظافت و نگهداری دارد. و در واقع در استفاده از جاروبرقی باید چند نکته اساسی را در نظر گرفت. همانند استفاده از تمامی ابزارها و تجهیزات، در استفاده از آنها نیز باید اصول اولیه رعایت شود.

قبل از ادامه مقاله نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش  باید به شما بگوییم که در صورت نیاز به تعمیر جاروبرقی می توانید در سرویس دیبا به عنوان مرکز تعمیر جاروبرقی سامسونگ، تعمیر جاروبرقی ال جی، تعمیر جاروبرقی بوش و سایر برندها حساب باز کنید.


آیا می دانید برای آسیب رساندن به جاروبرقی چه باید کرد؟ آیا می دانید چگونه از مواد شوینده لباسشویی استفاده کنید؟ چه چیزهایی را نباید با مواد شوینده شست؟ هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوید که به ماشین لباسشویی یا خودتان آسیب برساند. در این مقاله این مشکلات را به شما نشان خواهیم داد.

هنگام استفاده از جاروبرقی مراقب باشید چیزی را که موتور جاروبرقی می بلعد جلوی دریچه قرار ندهید. مثلا لباس، شانه و غیره.

برای تغییر حالت دسته جاروبرقی، دستگاه را خاموش کرده و حتی آن را از برق بکشید و سپس این کار را انجام دهید. زیرا اگر دستگاه روشن شود و شما این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد مو یا لباس شما را می کشد و به شما آسیب می رساند.

اگر از کابل جاروبرقی با سیم بلند استفاده می کنید، از سیمی استفاده کنید که برای جاروبرقی شما مناسب است. شماره سیم و کابل مطابق با جاروبرقی خود را بررسی کنید.

هنگام استفاده از جاروبرقی، مراقب باشید که از سیم برای حرکت یا کشیدن جاروبرقی استفاده نکنید. این می تواند به سیم آسیب برساند و شل شود که خطرناک است. سعی کنید رشته را بعد از چند بار استفاده از آن بررسی کنید تا از پایداری آن مطمئن شوید.

هنگام استفاده از جاروبرقی، به یاد داشته باشید که هرگز قسمت های مرطوب خانه را تمیز نکنید، زیرا این کار باعث کاهش راندمان موتور دستگاه می شود و همچنین ممکن است شلنگ جاروبرقی را مسدود کند. همچنین به یاد داشته باشید که هرگز از جاروبرقی خانگی برای کارهای بیرون از منزل استفاده نکنید، این جاروبرقی ها برای مصارف خانگی هستند نه کارهای صنعتی و غیره.

هنگام استفاده از جاروبرقی، مراقب باشید که اجسام نوک تیز را وارد شلنگ نکنید. این باعث می شود که تیغه های فیلتر در تماس با اجسام نوک تیز شکسته شوند یا فیلتر در تماس با اجسام شکسته شود. اگر آنها وجود دارند، آنها را به صورت دستی حذف کنید.

برای استفاده از جاروبرقی، زمانی که می خواهید دوشاخه را به برق وصل کنید، مطمئن شوید که کلید دستگاه در حالت خاموش است. به همین ترتیب، پس از انجام کار، دستگاه باید خاموش شود تا دوشاخه از پریز برق کشیده شود.

برس جاروبرقی را بعد از دو یا سه بار استفاده بشویید و همچنین کیسه را پر نگذارید و مدام آن را خالی کنید، همچنین سعی کنید بعد از چند بار تخلیه آن را با آب معمولی بشویید و از مواد شوینده استفاده نکنید. . فیلتر را به موقع عوض کنید. توجه به این نکات در طول عمر جاروبرقی تاثیر مثبتی دارد.

سعی کنید جاروبرقی را همیشه تمیز نگه دارید و مطمئن شوید که هیچ جسمی روی لوله ها وجود ندارد. این کار باعث افزایش ورودی موتور و کارایی بهتری می شود.

برخی از جاروبرقی ها دارای سوئیچ های چند موقعیتی هستند که هر کدام به تمیز کردن یک مورد خاص اختصاص داده شده است. هنگام استفاده از ماشین لباسشویی برای هر قسمت از خانه، از مارک خاص آن استفاده کنید.

موتور جاروبرقی برای خنک شدن پس از 20 دقیقه کارکرد نیاز به 15 دقیقه استراحت دارد.

هنگام حرکت جاروبرقی یا جابجایی آن در حین استفاده، آن را به شدت تکان ندهید زیرا ممکن است به لوله جاروبرقی آسیب برساند.

هنگام تعویض کیسه جاروبرقی یا تمیز کردن فیلتر، جاروبرقی را از برق بکشید.

اگر جاروبرقی صداهای غیرمعمولی تولید می کند، حتما آن را به فروشنده نشان دهید، اما هرگز جاروبرقی خود را به افراد غیرمسئول و بی تجربه بسپارید.

مواردی هستند که هرگز نباید با جاروبرقی جارو شوند و عبارتند از: 1- گرد و غبار بسیار ریز: گرد و غبار بسیار ریز بلافاصله فیلتر یا کیسه جاروبرقی را مسدود می کند و در نتیجه دستگاه شروع به پرتاب کثیفی به هوا می کند. 2- تکه های شیشه بزرگ: همانطور که گفته شد اینها اجسام نوک تیز هستند و می توانند منجر به آسیب به دستگاه شوند. 3-غذاهای مرطوب: این نکته را هم روشن کرده ایم. 4- سکه، گیره کاغذ یا چیزهای کوچک دیگر: اگر چنین چیزهایی را روی زمین دیدید، بسیار وسوسه انگیز است که آنها را به راحتی با جاروبرقی جارو کنید، اما ممکن است در برس چرخان یا قطعات پلاستیکی شکسته داخل آن گیر کنند. ابزار.

اما می توانید با خیال راحت این وسایل را با جاروبرقی تمیز کنید. 1- مو: زمانی که در خانه حیواناتی دارید که باید از شر آنها خلاص شوید (مثل سگ)، به راحتی می توانید با جاروبرقی جاهایی را که این حیوانات بیشتر از همه در آنجا رفت و آمد کرده اند تمیز کنید. اما مراقب باشید که موهای داخل برس جاروبرقی گره نخورد. 2- ماسه: در حالی که تکه های سنگ بزرگ برای جاروبرقی شما خوب نیست، تکه های کوچک ماسه می توانند از اتصالات شیلنگ جاروبرقی عبور کنند. 3- غلات خشک: باید گفت که تنقلات – مانند غلات، کورن فلکس، چیپس یا آرد سوخاری – به راحتی با جاروبرقی تمیز می شوند.

نکاتی در مورد استفاده صحیح از جاروبرقی

اولین نکته ای که هنگام کار با جاروبرقی نمایندگی بوش باید به آن توجه کنید استفاده از آن در ساعات کم مصرف است زیرا جاروبرقی وسیله ای است که از برق استفاده می کند و همچنین در ساعات اوج مصرف تغییرات برقی ایجاد می شود و امکان آسیب دیدن وجود دارد. به دستگاه


برای تمیز کردن جاروبرقی و جلوگیری از گرفتگی مجاری، کیسه جاروبرقی را قبل از پر شدن تعویض کنید.

از سطوح مکش مناسب برای سطوح مختلف استفاده کنید.

موتور جاروبرقی را بیش از 30 دقیقه روشن نگذارید و به آن استراحت دهید. همچنین جارو را در نزدیکی وسایل گرمازا و قابل اشتعال مانند اجاق گاز و اجاق گاز قرار ندهید.

برای جمع آوری زباله های بزرگ از جاروبرقی استفاده نکنید. جاروبرقی وسیله ای است که برای تمیز کردن مکان هایی با زباله های ریز مانند گرد و غبار یا پرز روی فرش یا موکت طراحی شده است و استفاده از آن برای زباله های بزرگتر مانند تکه های کاغذ بزرگ فقط مصرف انرژی را افزایش می دهد.

نحوه استفاده صحیح از پاک کننده

در این قسمت نکاتی را در مورد نحوه استفاده صحیح از جاروبرقی برای جلوگیری از صدمات وارده به بدن در حین کار با جاروبرقی بیان می کنیم.

هنگام کار با جاروبرقی، باید بایستید و صاف راه بروید، نه اینکه خم شوید.

برای جلوگیری از تحریک گوش ناشی از صدای بلند جاروبرقی، توصیه می شود قبل از شروع کار با جاروبرقی، یک تکه پنبه را در گوش خود قرار دهید.

هنگام جاروبرقی، از ماسک یا دستمال برای جلوگیری از حساسیت ریوی استفاده کنید.