سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 اضافی جالب ابزار برای درمان صددرصد نازایی

نظر

پاسخ: زنانی که در روستاها زندگی میکنند عفونتی شدن دستگاه تناسلی آنان به دلیل استفاده از پارچههایی که از نگاه بهداشتی مناسب نیست به وجود میآید و اخیرا شایعاتی در میان مردم به وجود آمده که گویا استفاده از نوارهای بهداشتی، زنان را مبتلا به نازایی میکند که این یک باور غلط است و زنان باید برای رعایت بهداشت خود در زمان عادت ماهوار از نوارهای بهداشتی استفاده کنند. بهترین داروی گیاهی برای نازایی. بهترین زمان نزدیکی برای بارداری از 5 روز قبل تخمکگذاری تا یک روز بعد از آن است. در دو سوم باقیمانده موارد، ناباروری به دلیل مشکلات زن و مرد (هر دو) ایجاد شده است یا اصلاً دلیل مشخصی برای آن پیدا نمیشود. کنترل وزن: اضافه وزن یا کمبود وزن میتواند در تولید هورمونها اختلال ایجاد کرده و روی قدرت باروری اثر منفی بگذارد. التهاب لولهها به دلیل بیماری التهابی لگن ایجاد میشود که خود در اثر انتقال عفونت از طریق رابطه جنسی یا اندومتریوز به وجود میآید. ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از گذشت یک سال از رابطه جنسی بدون استفاده از وسایل پیشگیری بارداری را نازایی می گویند. گل درخت ویتکس (Vitex) که به پنج انگشت یا عفیف هم مشهور است، از سالیان دور برای کمک به درمان انواع بیماریهای زنان مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده از پارچهها باعث انتقال میکروب میشود، همچنان چند همسری در مردان سبب انتقال میکروب از یک زن به زن دیگر میشود که در این موارد نیاز است تا هم مرد و هم همسراناش تداوی شوند چون تداوی یک زن، کارساز نیست. ناهنجاریهای رحم و دهانه رحم مثل پولیپ رحمی، تومور خوشخیم در دیواره رحم (فیبروم رحم) و شکل غیر طبیعی رحم میتوانند باعث بسته شدن لولههای رحمی یا جلوگیری از ورود تخمک بارور شده به داخل رحم شوند. آسیب به لولههای رحمی یا انسداد آنها که معمولاً به علت التهاب لولهها رخ میدهد. آندومتریوز که زمانی رخ میدهد که بافتهای داخلی رحم خارج از رحم رشد میکنند و روی عملکرد تخمدانها، رحم و لولههای رحمی اثر میگذارند. اختلال در تولید اسپرم یا عملکرد آن به علت مشکلاتی مثل «کریپتورکیدیسم» (نهفتگی بیضهها)، مشکلات ژنتیکی، بیماریهایی مثل دیابت و بیماریهای عفونی مثل «کلامیدیا»، «سوزاک»، «اوریون» و «ایدز». علائم نازایی خانمها شامل پریود نامنظم یا قطع پریود و علائم نازایی در مردان شامل مشکلات هورمونی مثل تغییر در رشد موها و اختلال عملکرد جنسی است. اگر پریود نامنظم یا قطع پریود دارید.

محدود کردن مصرف کافئین: اگر قصد باردرای دارید بهتر است مصرف نوشیدنیهای کافئین دار را محدود کنید. اگر بیش از 40 سال دارید. اگر سن بالای 35 سال دارید و بیش از 6 ماه از اقدام به بارداریتان گذشته است. اگر استروژن شما تنظیم نیست، این گیاه را مصرف کنید. برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید . البته در صورت وجود هورمون های زاید در بدن، پزشک متخصص دارو هایی برای رفع آن ها تجویز می کند. آن چه از تحقیقات پژوهشکده رویان و مرکز درمان ناباروری استان یزد برمی آید، حاکی از آن است که ایران نیز قدم های بلندی در راستای استفاده از سلول های بنیادی در درمان ناباروری برداشته است و شاهد آن خواهیم بود که در چندین سال آینده، ایران نیز می تواند در گروه کشور هایی قرار گیرد که در حال استفاده از فناوری سلول های بنیادی در پیشرفته ترین روش درمان ناباروری هستند.

در بیشتر موارد ناباروری، درمان هایی وجود دارد. به بیشتر زنان توصیه میشود که ویتامینهای دوران بارداری خود را همراه با اسید فولیک مصرف کنند تا روزانه 400 تا 800 میکروگرم از آن را حتماً دریافت کنند. دبیر شورای راهبردی جمعیت استان تهران، صالح قاسمی در جلسه استانی «خانواده و جمعیت» در تیرماه 1401 درباره آمار سقط جنین غیرقانونی کشور، گفته بود: «سالانه 370 هزار سقط در کشور داریم که اغلب آنها جنایی و غیرقانونی است تنها حدود 3.5 تا 4 درصد این موارد مربوط به روابط خارج از عرف و باقی این موارد با انگارههایی نظیر «ناخواسته بودن بارداری» و «بدون برنامهریزی بودن بارداری» همراه هستند.» این دسته نیز سیاستهای بازدارنده خود را مستلزم است تا از طریق جلوگیری از سقط جنین؛ برآمار موالید افزوده شود. مطالعات در سال 2021 نشان می دهند که حدود10 تا 15 درصد از زوج هادر کشور های پیشرفته, دکتر زنان و زایمان پس از یک سال تلاش برای باردار شدن نمی توانند باردار شوند.اگرچه پژوهشهای مختلف نشان دادهاند که تقریباً یک سوم از موارد ناباروری به عواملی که بر زنان تأثیر میگذارند نسبت داده میشود، یک سوم به خاطر ناباروری مردان است و یک سوم به وسیله ترکیبی از مشکلات در هر دو فرد روی میدهد اما با وجود این، حداقل به دو دلیل زنان نابارور بیشتر تحت فشار قرار دارند.