سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مربوط به درمان ارتودنسی

نظر


درمان ارتودنسی روشی برای صاف کردن یا حرکت دادن دندان ها، بهبود ظاهر و عملکرد دندان ها است. همچنین می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک با پخش فشار گاز گرفتن در تمام دندان‌ها کمک کند.

ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی روشی برای صاف کردن یا تغییر موقعیت دندان ها برای بهبود ظاهر و عملکرد دندان ها است. همچنین می تواند به مراقبت طولانی مدت از دندان ها، لثه ها و لثه ها با توزیع فشار گاز گرفتن روی همه دندان های شما کمک کند.

ارتودنسی

چرا به درمان ارتودنسی نیاز دارم؟

بسیاری از افراد دارای دندان های کج یا کج هستند. درمان ارتودنسی شامل صاف کردن دندان ها یا قرار دادن آنها در موقعیت بهتر است. این می تواند ظاهر دندان های شما و نحوه تناسب آنها را بهبود بخشد و در عین حال تمیز کردن آنها را آسان تر کند.

برخی از افراد دندان های جلویی بالایی دارند که ظاهری ناخوشایند دارند. این دندان های بیرون زده به راحتی آسیب می بینند، اما با درمان ارتودنسی می توانند به حالت اولیه خود برگردند یا نحوه برخورد فک بالا و پایین باعث ناهنجاری و سخت شدن دندان ها شود. درمان ارتودنسی می تواند هر دو مشکل را حل کند.

زمانی که دندان ها نامرتب باشند، می تواند به عضلات فک فشار وارد کند و منجر به مشکلات فک و مفاصل و گاهی سردرد شود. درمان ارتودنسی می تواند به شما کمک کند یکنواخت تر گاز بگیرید و فشار را کاهش دهید.

از چه سنی باید درمان ارتودنسی انجام دهم؟

بهترین زمان برای درمان ارتودنسی معمولا در دوران کودکی است، اما بزرگسالان نیز می توانند تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند. سن کمتر از تعداد صحیح دندان ها اهمیت دارد. در کودکان، ممکن است لازم باشد قبل از شروع درمان، صبر کنید تا چندین دندان کشیده شود.

چه کسی ارتودنسی می کند؟

دندانپزشک شما می تواند درمان ارتودنسی را انجام دهد. یا می توانند شما را به یک متخصص خبره ارجاع دهند. یک متخصص ارتودنسی ممکن است در بخش ارتودنسی یک کلینیک دندانپزشکی کار کند و به عنوان متخصص ارتودنسی شناخته می شود.

ارتودنسی دندان زندگی

ارتودنسی شامل چه مواردی می شود؟

مهمترین چیز این است که یک معاینه کامل داشته باشید که معمولاً شامل نگاه کردن به دندان های شما، عکس برداری با اشعه ایکس دندان و ساختن پروتزهای پلاستیکی است.

سپس دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما در مورد اینکه چه درمانی در دسترس خواهد بود صحبت خواهد کرد. وقتی مطمئن شدید که می خواهید ادامه دهید، تا زمانی که پول کافی دارید می توانید شروع کنید.

آیا برای انجام ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان دارم؟

ممکن است فضای کافی برای تمام دندان های دائمی خود نداشته باشید. در این صورت ممکن است نیاز به کشیدن دندان دائمی داشته باشید تا فضا ایجاد شود. تیم دندانپزشکی شما به شما می گویند که آیا این مورد نیاز است. گاهی اوقات می توان با استفاده از روش های درمانی دیگر فضاسازی کرد.

 

درمان ارتودنسی چگونه انجام می شود؟

درمان ارتودنسی دندان ها با تعدادی دستگاه انجام می شود که اغلب به آنها «بریس» می گویند.

ارتودنسی

ارتودنسی پزشکی چیست؟

منظور از ارتودنسی متحرک این است که بیمار بتواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کرده و در حین غذا خوردن آن را برگرداند، بنابراین اثربخشی ارتودنسی متحرک کاملاً به همکاری بیمار بستگی دارد. دندان ها را صاف کنید دستگاه ارتودنسی متحرک را می توان فقط در قسمت بالایی نصب کرد و یا از دو طرف آن استفاده کرد.دستگاه ارتودنسی متحرک از یک صفحه پلاستیکی سیمی تشکیل شده است که به تدریج دندان را با فشار ملایم حرکت می دهد.

مزایای بریس های متحرک

بریس های متحرک علاوه بر صاف کردن فک و دندان ها، مسواک زدن را نیز آسان می کند. علاوه بر این، سلامت دهان را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های لثه را کاهش می دهد.

با ارتودنسی پرتابل بهترین نتیجه را بگیرید

پیروی از توافقات با پزشک و رعایت توصیه‌هایی که در هر جلسه دریافت می‌کنید و نکته آخر اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان در طول دوره درمان می‌تواند به شما در دستیابی به بهترین نتیجه کمک کند.

ارتودنسی کاففن

اجزای کوچکی به نام «براکت» با استفاده از ابزارهای دندانپزشکی به شکل دندان ها متصل می شوند و با استفاده از سیم های مخصوص و ابزارهای متحرک، دندان ها در جهت دلخواه شکل می گیرند.

بریس ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

تکیه گاه های ثابت همیشه از فلز ساخته نمی شوند. کار پلاستیک و سرامیک مخصوصاً برای بزرگسالان خوب است.

"ارتودنسی نامرئی" چیست؟

دانه های پلاستیک قوی و شفاف هستند که برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. برای هر بیمار مجموعه های مختلفی از الاینرها ساخته می شود. هر ست به مدت دو هفته قبل از تعویض با ست بعدی پوشیده می شود. از پلاستیک شفاف ساخته شده است، بنابراین نامرئی است. این بدان معنی است که هیچ کس متوجه نمی شود که شما دندان های خود را صاف می کنید.

برای بهترین نتیجه، تراز باید 22-23 ساعت در روز تنظیم شود. آنها را می توان به راحتی برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و تمیز کردن بین دندان ها جدا کرد. قبل از اینکه بتوانید این درمان را انجام دهید، باید تمام دندان های بالغ خود را داشته باشید.

 

الاستیک چیست؟

گاهی اوقات نوارهای الاستیک نازکی به یک براکت ثابت متصل می شوند تا به حرکت دندان ها کمک کنند. ارتودنتیست به شما می گوید که آیا به بریس نیاز دارید یا خیر.

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان ارتودنسی بستگی به شدت مشکل دارد و می تواند از چند ماه تا دو سال و نیم طول بکشد. اکثر افراد ظرف یک یا دو سال بهبود می یابند.

ادامه مطلب:  https://payju.ir/content/متخصص-ارتودنسی-شیراز